nästan en delfin men ingen makrill i tomatsås

W - Ska vi åka och fiska?
Jag  - Bara om du GARANTERAR ATT JAG FÅR FISK!
W - De kan jag garantera! (hans morfar sa dock innan vi åkte ut att jag inte skulle ta den garantin på allvar, 
                                         men de var efter detta samtalet)
A2 - Vad kan man få för fisk?
W - Torsk och Sill..
A2  - Jag vill få lax!
W - tror inte man kan få de.. (något bekymrad över vart samtalet var påväg)
A2 - då vill jag fånga Makrill i tomatsås
W - VA?
A2 - Ja
F - Jag vill ha en ål
Jag - eller en blåval!
A2 - en bläckfisk
W - rätt så säker på att de bara går att fånga sill och torsk just nu (helt seriös)
Jag - helt garanterat att man får fisk denna gången för jag vill inte vara med om de bli som förra att vi varken 
        får fisk eller kommer tillbaka till land för att båten går sönder!
W - Båten e lagad
(paus en stund)
F - hur stor e den?
Jag - de e en eka :p
W - en meter längre än en eka faktiskt 
   (första gången W erkäner att de är en liten båt, i storlek eka, annars låter de alltid som de e världens yacht

Vi fick 3 sillar, nästan en delfin men ingen makrill i tomatsås
Sjösjuk blev man ju som vanligt dock :)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0