Mycket kul med pinnar!


chefen: Annelie!
Annelie: JA?
Chefen: Om du inte slutar baka så de luktar så gott blir de en grå avskedsblanket!
Annelie: Förlåt!
Chefen och samordnaren: vadå förlåt? haha

Man kan ha mycket kul med pinnar lärde jag mig idag!

* man kan dela dem i mindre bitar, stoppa dem i marken, sjunga vi grattulerar och sen blåsa ut "ljusen"
* slås med dem
* bygga hus med dem
* bryta dem, kasta dem över staketet och låtsas att man matar ankorna (som inte fanns)
* peta på folk
* gå på tigerjakt
* spela trummor
* använda dem som käpp när man leker gamal
* tycka att dem e förstora och bryta dem för skojskull
* äta dem
* peta i näsan
* spela bandy
... behöver jag fortsätta?  


möt mig i torskfiske tälteat på lundakarnevalen!

tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0